Velkommen til WorkBees Konditionskoncept

Læs om konditionstræning og løbetræning nedenunder eller få det serveret ved at se videoen

Hvorfor skal jeg dyrke motion

  • Vil du frit kunne lege og følge dine børn? 
  • Vil du opnå effektiv konditionstræning, løbetræning eller motion tilpasset dit nuværende niveau? 
  • Vil du have en fleksibel træningsplan? 
  • Vil du udnytte dit abonnement i fitness centret bedre? Eller vil du helt undvære det? 
  • Vil du have mere energi til din krævende hverdag?
  • Strammer bukser, kjole, skjorte lidt for meget?
  • Vil du tabe dig et par kilo eller få en lidt sundere hverdag?
  • Har du fået en skør ide eller udfordring med at du vil løbe 5 km – 10 km – ½ marathon eller marathon?
 

Kan du svare ja til en eller flere af ovenstående så er WorkBees lige noget for dig og du bør fortsætte med at læse, kan du ikke svare JA så bør du stoppe med at læse nu.

Konditionstræning

Formålet med konceptet er at gøre det let og enkelt for dig som bruger at dyrke motion gennem løb cykling eller andet træning. Der er ikke mange, som har så travl en hverdag som os forældre til små og mellemstore børn. Hverdagen er fyldt op og du har ikke meget fritid. Den fritid vil du gerne bruge fornuftig og med størst muligt udbytte. Dette gør sig i øvrigt gældende for de fleste mennesker børn eller ej! Vil du vide mere om hvorfor jeg snakker om forældre så læs historien bag sitet her.

Du har indset, at din hverdag gør at du bliver nødt til at træne for at være sund. Og især så du har mulighed for at følge med børnene, når de leger på legepladsen, danser i stuen, spiller fodbold i haven eller skal dyrke sport i klubben. Uden at du kommer bagefter eller blive skadet i forsøget på at lege med/følge med.

Har du også et fitness abonnement?

Så du prøver at komme ud at løbe en gang i mellem, du tager i fitnesscenter og følger en spinnings- eller zumba time også fordi du jo alligevel har et abonnement, som 890.000 andre danskere, og det får du for lidt ud af. Du prøver måske også at følge en event på facebook. Eller tilmelde dig et af de der åbne træningshold, som foregår en hverdagsaften i parken eller på den lokale boldbane de næste 10 torsdage. Men på trods af at du ihærdigt prøver at fastholde træningen, så lykkedes det ofte kun i korte perioder. Og uvisheden om og utilfredsheden med at du ikke kan mærke forbedringer gør ofte, at du mister motivationen og stopper igen og igen og igen.

Mere effektiv konditionstræning

WorkBees Konditionskonceptet er udviklet med henblik på, at imødegå meget af det ovenstående. Konceptet vil ikke give dig mere end 24 timer i døgnet men det vil gøre dig mere effektiv når du træner og derved give dig mere tid. Konceptet er bygget op på filosofien om, at hvis du kan fastholde din motivation og se en udvikling i din træning så vil du fortsætte så længe det er sjovt og så længe det giver mening. Når du vælger at tilmelde dig WorkBees vil det være en god ide at starte med en personlig samtale med en træner, men hvis du er rutineret inden for selvtræning er det ikke altid nødvendigt, så kan du hoppe direkte til step 2. 

Vil du vide mere om konditionstræning og hvorfor det er godt, så læs her.

Model for Workbees konditionstræningskoncept

STEP 1:

En afklarende samtale med en træner, hvor I får snakket om mål og motivation samt forebyggelse af skader. Det vil altid være muligt gennem hele forløbet at tilkøbe sig flere samtaler, hvis du føler det er meningsfyldt. Er du rutineret i selvtræning så kan du starte ved step 2.

STEP 2:

Test som motivation eller motivation gennem test. For mange er det en motivation at se og mærke en forbedring. At den tid man har brugt er givet godt ud og har været effektiv. Testen gentages med ca. 6 ugers mellemrum og det er den samme test du bruger og det samme sted du gennemfører den. Testen tager ikke mere end 20 minutter.

STEP 3:

En fuld færdig træningsplan tilpasset dit nuværende niveau med udgangspunkt i din netop gennemførte test. Når du har gennemført og oplyst dit test resultat vil du kunne tilgå din træningsplan. Denne er lavet med henblik på, at du skal få mest muligt ud af hvert enkelt træningspas. Og med formålet at du kommer i bedre form, får en lettere hverdag og du kan se forbedring ved din næste test. Træningsplanen udvikles, så du med lethed kan kombinere den med et abonnement i et fitnesscenter eller et hold i parken etc. og derved få mere for pengene og udnytte din tid optimalt. Men den er stærk nok til, at den også kan stå alene.

STEP 4:

Ingen træning uden motivation. Motivation til at træne, motivation, motivation, motivation. Selvom du betaler for at træne, selvom du har en test som venter, selvom du har fået serveret en træningsplan på et sølvfad og selvom du er forvisset om at din træning er effektiv, så vil du opleve tider, hvor det bare ikke er nok til at fastholde din motivation. Hver uge vil WorkBees tale til din gode og dårlige samvittighed med beskeder, mails sågar videohilsner for at hjælpe dig med at komme igennem disse perioder og nå næste niveau. Forventeligt vil du også kunne sparre med andre WorkBees/deltagere på træningsgruppen og få gode råd og tips, til at fortsætte den gode udvikling. Der vil også være webinars og live sessions, som du kan følge, hvis det vækker din interesse.

STEP 5:

Som sidste udvej er det muligt at købe en samtale med en personlig træner, hvor I i fællesskab finder ny motivation, sætter nye mål og kommer videre.
STEP 2- 4 gentages måned efter måned indtil du har nået dit personlige endelige mål eller resten af dit forhåbentlige lange dejlige liv.

Vil du gerne motiveres til mere konditionstræning?

Så kan du herunder tilmelde dig vores nyhedsbrev og modtage 5 råd

Vil du have inspiration til dit barns sundhed?

Hjemmesiden bruger cookies - Nogle bruges til statistik og andre sættes af tredjeparts tjenester. Ved at klikke videre accepterer du brugen af cookies.